Water drinken

Het is het makkelijkste te verkrijgen, maar toch wordt het te weinig gedronken. Water is wat het lichaam nodig heeft en de interne reiniging is indirect zichtbaar van buiten. Des te meer reden om door te lezen en erachter te komen hoeveel water het lichaam nodig heeft!

Ons lichaam bestaat voor een groot deel uit water. Van top tot teen zorgt water ervoor dat belangrijke voeding- en afvalstoffen verplaatst kunnen worden. Dit heeft dus ook effect op je huid. Een tekort aan water kan op den duur leiden tot een droge gebroken huid met een grotere kans op rimpels. Voldoende water zorgt ervoor dat je gezicht straalt en je beter in je vel zit. Daarnaast heeft het tal van andere gezondheidsvoordelen. Het voorkomt hoofdpijn, vermoeidheid en vermindert de kans op allerlei ziektes. Genoeg reden dus om voldoende water te drinken, maar wat is nou voldoende?

Wat is voldoende?

We hebben ongeveer anderhalf á twee liter water per dag nodig. Hoe warmer het is en hoe meer lichaamsinspanning we verrichten, des te meer water we moeten drinken. Het is verstandig om de waterinname te verspreiden over de dag. Liters achter elkaar drinken heeft geen nut, omdat je lichaam het water niet opneemt. Sterker nog: teveel water in een korte tijd kan zorgen voor vergiftiging en erger. Spreid de waterinname dus over de dag!

Tips

Een grote fles kan handig zijn om te zien hoeveel er nog gedronken moet worden op een dag. Dit motiveert om genoeg water te drinken. In het begin kan het ook lastig zijn om alle frisdranken en sapjes te laten staan. Geef het water een smaakje door wat fruit erin te gooien. Dat maakt het wat makkelijker om water te drinken, zonder alle caloriën en ongezonde suikers uit frisdranken en sapjes.



Disclaimer: dit is geen medisch advies. De informatie is niet bedoeld als vervanging van diensten of informatie van getrainde (medisch-)professionals. Raadpleeg altijd uw huisarts. Lees meer.

No Comments Yet.

Leave a comment